Back to: 1. Az online vállalkozói bizonyítvány tréning
Most elkezdjünk egy igazán érdekes dolgot, a keresőoptimalizálás rejtelmeit. Más néven SEO! Jelentése a Search Engine Optimization. A lényege az, hogy egy weboldal tartalmát, cikket, oldalt, blogot, képet, videót bizonyos kulcsszavakra, kifejezésekre a Google, Yahoo, Bing találati lista adott helyeire, legjobb esetben az első helyre juttatni.
Több millió, milliárd weboldal létezik. Miért kellene versenyezned velük?
Keresőoptimalizálás rejtelmei igazán nem is annyira rejtelmesek, hanem inkább titkosak vagy csak tényleg a szakmabeliek tudják az aktuális trendeket, változásokat követni. Mert mindig változtat a Google is, hogy ki is kerüljön arra a különleges első 10 helyre, az-az a SERP-be (Search Engine Results Page).
A keresőmotorok találati oldala, vagyis a keresőmotorban bármilyen kulcsszóra történő keresésre megjelenő találati oldal. A SERP-ben való legideálisabb és legelőkelőbb helyezésért folyik tulajdonképpen a SEO „birkózás és versenyzés”. Hisz természetes igény, hogy az azonos témájú konkurens weboldalak egy bizonyos kulcsszóra elől szeretnének lenni a találati listán.
Itt egy valódi példa a saját weboldalamra (jelenlegi tényállás)
Ha valaki a Google keresőbe beírja, hogy „hogyan keress pénzt otthonodból„, akkor hetvenkétezerhatszáz (72 600) weboldal jelenik meg a keresőben külön lapokon is.
De azok vannak előnyben, akik az első 10 találatban vannak. Lehet is okuk, hogy ott legyenek, hiszen keresőoptimalizálással lehagyva versenytársaikat előre rangsorolta őket a Google. Ez egy „díj” vagy „rang”….úgynevezett RANK.
Itt láthatod, hogy 2 weboldalam is az első 2 helyen szerepel (kivéve a hirdetett weboldalt, amiért fizetni kell, mint a pengős malac.). A Te célod az, hogy ingyen kerülj az első helyre és ne kelljen fizetni azért.

https://affiliatenicheblog.hu/hogyan-keress-penzt-online-kezdokent/
Hogyan keress pénzt otthonodból minden egyes eladásnál újra és újra?
Blogod rangja, vagy pozíciója
A rang, vagy pozíció egy webhely vagy weboldal esetében azt jelenti, hogy az adott oldal hányadik találatként jelenik meg egy keresőmotor találati oldalán egy bizonyos kulcsszóra vagy keresőkifejezésre – ezt szokás úgy is emlegetni, hogy hányadik pozícióba „rangsorol” az oldal. Ebből következik, hogy egy weboldal máshogyan rangsorolhat különböző kulcsszavakra.
Ezt ellenőrizni tudod a WA fiókodban is a Jaaxy eszközöd segítségével a Site Rang menüben. Na de ne ugorjrunk :). Majd ráérsz erre, amikor lesz legalább 30 blogcikked és indexelték a keresőmotorok a cikkeidet és ellenőrizheted majd, hogy egy adott kulcsszóra hol is helyezkedik el a blogod.
Természetesen a Jaaxy inkább az angol nyelvre van kifejlesztve, nem igazán tud mit kezdeni a Magyar ékezet nyelv karaktereivel. De globális üzletet építesz és nagyobb célpiacot, akkor nagyon is javasolt angol nyelvű blogot indítanod, hiszen jóval több ember találhat rá cikkeidre és abban lévő termékeidre!
Ha még ne ismered a Jaaxy-t, akkor ingyen kipróbálhatod itt lentebb:
Térjünk vissza az aktuális leckére, mert a SEO képzéssel később fogsz találkozni.
Megvan a weboldalad, és most azt szeretné, hogy SEO kész legyen, hogy a keresőmotorok megtalálják. Célunk, hogy a legnagyobb 3 keresőmotor, a Google, a Bing és a Yahoo kategóriába kerüljünk.
Ne feledd, hogy elsősorban a Google-ra összpontosítunk, mivel az összes keresési forgalom több mint 70% -át és a mobilos keresések több mint 95% -át a Google birtokolja!
De miért akarsz rangsort Te is a keresőmotorokban?
Webhely rangsor = Célzott forgalom = Bevétel!
A rangsor az első lépés az online bevételi forrásod létrehozásában. E-nélkül nem lesz bevételed. Ha a kutya sem talál rád, akkor feleslegesen dolgozol. Szükséged van egy profi kulcsszó kutató eszközre, amit a WA-ban külön eszközként megkapsz, ha prémium csomagra upgradelsz. Ez a Jaaxy. Persze az ingyenesen kipróbálhatod. Mindenféle elkötelezettség nélkül.
Ma végig vezetlek egy WordPress beépülő modul (plugin) beállításán, amely rengeteg „piszkos munkát” elvégez helyetted, és gondoskodni fog összes weboldaladról, / bejegyzéseidről, metacímkékről és egyéb szempontokról, amelyeket a keresőmotorok keresnek a webhelyed rangsorolásakor.
A WA-ban találsz egy angol nyelvű videót „Setting Your Website Up for Search Engines” (Webhely felállítása a keresőmotorokhoz) címen, ami áttekintést nyújt erről a bővítményiről, és kérlek kövesd a lépéseket, mivel ez sok felesleges munkától óv meg a SEO működéséhez, ráadásul az All in One SEO plugin telepítését is bemutatja.
Természetesen itt magyar nyelven is megmutatom, csak némi kiegészítést is adok hozzá, hogy jobban megértsd a keresőoptimalizálás lényegét és értelmét. Habár biztos, hogy találkoztál már az NboM Kreatív Média-Marketing és IT Megoldások YouTube csatornámon is erről sok-sok információt egy-egy adott videó listában és témában.
Nézd meg Magyar nyelven a „Webhely felállítása a keresőmotorokhoz” videót
1. feladat: Az összes egy SEO beállítása a weboldaladon
A keresőmotor-optimalizálás (SEO) minden weboldal és blog sikerének nagyon fontos szempontja.
Ebben a feladatban egy olyan beépülő modult (plugin) fogunk létrehozni, amely barátságossá teszi weboldalunk kódját (a weboldalunk kulisszái mögött lévő dolgokat) a keresőmotorok számára, például a Google számára, hogy megfelelően indexelhessék és rangsorolhassák weboldalainkat. Ez nagyon hatékony lesz a weboldalad tartalmának rangsorolásához a keresőmotorokban, ezért NE hagyd ki ezt a feladatot!
Mivel az utolsó leckén belül aktiváltad már az All in One SEO-t, látnod kell az „All in One SEO” bővítményt a fő menüd háttérirodájában. Ha az egérrel a menü ikon fölé viszed az egeret, akkor megjelenik egy al-menü (lásd alább).

Egyszerűen kattints az „Általános beállítások” linkre. Itt állíthatod a SEO-beállításait a weboldalaidhoz.
A fő szakasz, amelyet itt frissíteni fogsz, a Kezdőlap beállításai szakasz. Két szakaszt fogsz frissíteni ott:
- Főoldal címe – Ez a webhely címe, amely akkor jelenik meg, amikor rangsorolódig a Google-ben és más keresőmotorokban. Ez valójában nem jelenik meg a cikk szerkesztő részében. Ez a H1-es HTML kódolási rész
Azt szeretnéd, hogy ez tükrözze a weboldalad tényleges címét, amelyet a weboldaladon készítettél, de adj hozzá valamit, hogy egy kicsit „magával ragadóbb” legyen.
Ideális hosszúság: 40-60 karakter, 60 alatt maradjon!
- Oldal leírása – Ez leírja röviden, hogy mi van a weboldaladon és hogy ez milyen előnyökkel jár az emberek számára. Ne gondold túl ezt a részt, csak egy rövid leírás legyen hogy mi is van weboldaladon.
Ideális hosszúság: 160 karakter alatt legyen.

Habár rengeteg más beállítás létezik még, ezekhez jelenleg nem kell hozzányúlnod.
Ha végeztél a kezdőlap-beállítások frissítésével, görgess lefelé az oldal aljára, és kattints feltétlenül a ” Változtatások mentése ” gombra.
Miután ezt megtetted, készen is vagy. Weboldalad be van állítva és a SEO KÉSZ! 🙂
Néhány fontos szempont, amelyet figyelembe kell venni az All in One SEO-val kapcsolatban:
- NEM kell frissítés Pro-ra, az-az a fizetős változatra”. Az ingyenes verzió bőven elég lesz számodra kezdésként. Hidd el, ez még mindig több, mint semmit nem tenni azért, hogy elől legyél a keresőkben!
- Nem fogod látni ezeket a változásokat a tényleges weboldaladon. A munka a kulisszák mögött történik a weboldalad HTML-kódjában. Barátságosabbá teszi a kódokat a keresők számára.
Félelmetes! A weboldalad most már be van állítva a SEO-ra! Amint elkészíted új oldalaidat / bejegyzéseidet (blog cikkek), automatikusan optimalizálódnak majd a Google és más keresőmotorok számára. Ha bármilyen kérdésed van a beállítási folyamattal kapcsolatban, nyugodtan lentebb szólj hozzá és segítek Neked!
A következő leckében a kulcsszavakat fogjuk megvitatni egy szuper kulcsszó kutató eszközzel , amelyek az összes rangsorolásod, forgalmad és online sikered alapja.